fredag 25. november 2011

Bilde og Tekst

Nå har vi jobbet med sammensetningen av bilde og tekst i Photoshop. Etter litt forberedende arbeid hvor vi lekte oss med bokstaver og en PowerPoint gjennomgang med generell informasjon om bokstaver, komposisjon, lesbarhet og signaler, begynte vi med den første oppgaven. 
Vi skulle finne en tekst, sitat, dikt sang eller liknende, og sette det sammen med et bilde vi syntes passet godt til ordene.
Her er noen av mine sammensetninger







I oppgave 2 skulle vi lage julekort. Vi skulle kombinere egne bilder med tekster, uten engler og nisser.
Med lite snø, mildt klima, og en peis som er fjernet var det vanskelig å ta bilder som kunne assosieres med jul. Jeg hadde heller ikke mange vinterbilder fra før av, så det ble litt stjeling av bilder fra venner.



I den siste oppgaven skulle vi lage en plakat for et arrangement, et produkt, en begivenhet eller en opplevelse.
Jeg lagde da en plakat hvor jeg og mine venner søker jobber til inntekt for russebil.

Ikke veldig sprudlende og spennende, men med et saklig uttrykk som forhåpentligvis skiller seg ut og blir en kontrast til de andre hvite plakatene. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar